LÄKSYT

KOKEET JA TUTKINNOT

Ei uusia läksyjä.

Ei uusia kokeita tai tutkintoja.


HUISPAUS

Huispaus on velhomaailman suosituin urheilulaji. Joukkueurheilulajiin kuuluu vauhdin hurmaa, vaarallisia tilanteita ja hienoja kilpaluutia, eikä ole siis ihme, että monen haave on tulla kuuluisaksi huispauspelaajaksi. Tylypahkassa ei kuuluisuudessa tosin pitkälle pötki, mutta huispausta pelataan silti koulussa aktiivisesti. Jokaisella tuvalla on omat eliittijoukkueensa, jotka ottavat mittää toisistaan aika ajoin koulun huispauskentällä.

Yleisesti

Huispausjoukkue muodostuu seitsemästä pelaajasta: kolmesta jahtaajasta, pitäjästä, kahdesta lyöjästä ja etsijästä. Jahtaajat ja pitäjä pelaavat isolla tulipunaisella pallolla, kaadolla. Jahtaajat yrittävät tehdä maaleja vastajoukkueen maalisalkoihin, joita pitäjä puolustaa. Lyöjät huolehtivat kahden pelaajia luudilta alas tuuppivan ryhmyn hutkimisesta vastapelaajia päin suojellen omaa joukkuettaan ja häiriten vastajoukkuetta. Etsijöiden tehtävä on napata saksanpähkinän kokoinen kultasieppi ennen vastustajaansa. Siepin nappaaminen lopettaa pelin, ja siitä saa 150 pistettä.

Voit ilmoittautua oman tupasi huispausjoukkueeseen pöllöpostin kautta. Huomioithan, että ensiluokkalaiset eivät saa vielä liittyä tupansa joukkueeseen eivätkä tuoda omaa luudanvartta kouluun. Säännöstä voidaan kuitenkin luistaa, mikäli oppilaan tuvan joukkueesta puuttuu paljon pelaajia.

Kapteenit ja varakapteenit

Jokaisen tuvan joukkueella on oma kapteeninsa, jotka tunnistaa koulukaavun rinnassa kimmeltävistä huispauskapteenin merkeistä. Sen lisäksi, että kapteenit pelaavat kentällä yhtä paikkaa, he myös huolehtivat joukkueensa harjoituksista ja koelennoista. Huispauskapteenin täytyy olla vähintään neljännellä luokalla.

Huispauskapteeniksi voi hakea kysymällä paikkaa pöllöpostissa. Mikäli kapteeni ei hoida velvollisuuksiaan, hänet voidaan erottaa.

Ottelut ja harjoitukset

Huispausotteluita järjestetään suunnilleen joka toinen kuukausi, mutta ennen matsia täytyy tietysti harjoitella. Harjoituksia varten huispauskenttä täytyy varata, ja tämän voi tehdä kuka tahansa joukkueen jäsen. Varaukset kirjoitetaan Oppilaat-välilehdeltä löytyvään tarinakirjaan (esim. "Kenttä varattu Luihuiselle 30.2."). Harjoituksista kertyy pisteitä tulevan ottelun pistesaaliiseen, yksi harjoitus on viiden pisteen arvoinen. Tämän takia harjoituksia voi varata samalle joukkueelle kahden päivän välein ja varauksia voi alkaa tehdä vasta, kun otteluun on aikaa 15 päivää. Muista, että yhtenä päivänä vain yhdellä joukkueella voi olla harjoitukset, eli nopein varaaja voittaa!

Joukkueen ei tarvitse olla täysi, jotta se voi harjoitella ja osallistua matseihin. Joukkueella olisi kuitenkin hyvä olla kapteeni ja lisäksi pari pelaajaa kasassa, loput pelaajat voi keksiä itse. Ottelun koittaessa joukkueiden jäsenillä on viikko aikaa kirjoittaa siitä lyhyt tarina. Myös huispaustarinat kirjotetaan tarinakirjaan, mutta muistathan, että pelin lopputuloksen pitää jäädä tarinoissa auki! Pisteitä tarinoista annetaan niin, että jokaisesta sadasta sanasta saa kymmenen pistettä, ja hyvästä sisällöstä lisäpisteitä voi saada enintään 50. Ajan loputtua eniten itselleen pisteitä kerännyt joukkue voittaa, ja voittajan pistesaaliiseen lisätään siepin tuomat 150 pistettä.

Otteluita ja harjoituksia varten ei tarvitse hankkia omaa luudanvartta. Koululta saa lainaksi vanhoja Tähdenlentoja siksi aikaa, että saa kaavittua rahat kasaan ja hommattua paremman luudan itselleen.

Joukkueet

KORPINKYNSI

0 pistettä
0 mestaruutta

Kapteeni: ?

Etsijä: ?
Jahtaajat: ?, ? ja ?
Lyöjät: ? ja ?

LUIHUINEN

0 pistettä
0 mestaruutta

Kapteeni: ?

Etsijä: ?
Jahtaajat: ?, ? ja ?
Lyöjät: ? ja ?

PUUSKUPUH

0 pistettä
0 mestaruutta

Kapteeni: ?

Etsijä: ?
Jahtaajat: ?, ? ja ?
Lyöjät: ? ja ?

ROHKELIKKO

0 pistettä
0 mestaruutta

Kapteeni: ?

Etsijä: ?
Jahtaajat: ?, ? ja ?
Lyöjät: ? ja ?


KERHOT

Tulossa.

☽ 𝔗𝔶𝔩𝔶𝔭𝔞𝔥𝔨𝔞𝔫 𝔫𝔬𝔦𝔱𝔦𝔢𝔫 𝔧𝔞 𝔳𝔢𝔩𝔥𝔬𝔧𝔢𝔫 𝔨𝔬𝔲𝔩𝔲 ☾
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita